Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Popravdě nechápu, proč podle vás existence toho filmu ilustruje slábnoucí tureckou demokracii? Film je v Turecku v soukromých rukou a i Fetih je dílem pouze jeho producentů a tvůrců. To je podstatný rozdíl v porovnání s Vávrovými opusy, které produkoval přímo stát na režimní objednávku. I v Turecku dříve vznikaly propagandistické filmy prosazující státní ideologii (viz staré známé Vurun Kahyepeye - to bylo zfilmováno poprvé v roce 1949, tak jakápak slábnoucí demokracie?) a dokonce i v 70. letech jsme mohli vidět i nepřeberné množství tureckých (pseudo)historických snímků plných halasného nacionalismu. Takže v čem je Fetih tak strašlivě jiný?

Tvrdíte navíc, že podobné filmy nevznikají ve zdravých státech. Chcete tedy říct, že agitační americké akčňáky z 80. let nám říkají, že Amerika nebyla zdravým státem (a zřejmě v ní slábla demokracie)? 

Ještě k těm produkčním hodnotám - Fetih stála odhade asi 8 milionů USD, což by byla pro americké filmaře naprosto směšná částka, za kterou by natočili leda nějakou televizní inscenaci. Těžko pak lze srovnávat úroveň CGI s více jak desetinásobně dražšími filmy, na nichž navíc pracovali tvůrci, kteří mají s digitálními triky mnohaleté zkušenosti. Ostatně těžko najdete český film, kde by efekty byly lepší :-)

Jinak ty souboje mi přišly víceméně povedené, což by teoreticky mohl být důvod k vlastenecké píše - neboť jako šermíři ve snímku účinkovali převážně Slováci a Češi (jak se můžete dočíst i v titulcích).

0 0
možnosti
Foto

Ještě si neodpustím rýpavou poznámku, že Konstantinopole se nestala Istanbulem za Mehmeta II., ale vlastně až se vznikem Turecké republiky, Osmané ji nadále nazývali Konstantinopolí (resp. Konstantiniyye).

0 0
možnosti

Nevim proc nejde u vaseho clanku o serialu Vikingove diskutovat. Pozaduje to po mne nejakou registraci, na coz zvysoka kaslu. Mam jen dve poznamky. Pilot byl tak priserny, ze jsem se vzdal toho "poteseni" serial dale sledovat. Dale, serial se nenatacel ve Skandinavii ale v Irsku.

0 1
možnosti
Foto

P89e56t18r 69K23r64á57l

10. 3. 2013 22:06

Tak mě se to naopak líbilo a směrem k autorovi bych dodal, že lodník se nejmenoval Loki, ale Floki a co se stereotypem zapáchajícího jména hlavního hrdiny týče, vzhledem k tomu, že se seriál zabývá Ragnarem Lodbrokem, nemůže se ústřední postava jmenovat Helgi či Orm.

1 1
možnosti

Vidíte, na tenhle článek jsem ještě nenarazil, děkuji! A psal jste mi? Můj mail by měl fungovat, ale je možné, že mi vaši zprávu z nějakého důvodu gmail zařadil špatně a já ji ve spamu přehlédl. Nebo se to samozřejmě mohlo stát i mezi normální poštou, poslední dobou mě to docela zavaluje, tak se zpětně omlouvám.

1 1
možnosti
  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1689x
*1990. Začínající spisovatel a končící student historie na UK, překladatel, vášnivý turista.
Autor historické detektivky DESPOTA (knižně 2011, můžete zdarma stáhnout na www.despota.info), historického románu ORDÁL (vydal Vyšehrad, X/2012 - vice informací o knize najdete na stránkách www.ordal.cz) a pohádky na pokračování pro zlobivé děti KOCOUR, PES A SIROTEK (na stránkách autora) včetně rozhlasové verze v mp3).